1 Jam 1 Blogger : wanie

Nama blog dan url?

nama blog saya ialah Sweet Lady Style dan url blog saya pula ialah www.sweetladystyle.com


Sejak bila anda buat blog ini?

saya membuat blog sejak bulan febuari 2010.


Blog manakah menjadi rujukan anda semasa mula-mula membuat blog?

blog yang menjadi rujukan semasa membuat blog ini tentunya blog2 peniaga yang ramai kan...cthnya radiusite.com dan sugarscarf.com


Apakah sumber/rujukan anda dalam menghasilkan entri?

sumber rujukan saya tentunya tudung2 cantik,selendang2 comel dan blouse2 untuk gadis2 cantik dan gojes di luar sana yer..saya kena alert ngan fesyen semasa.sebab itu saya kena sentiasa up to date.saya kena updated stok baru dalam 2 kali seminggu paling kurang tau:P


Selain daripada kerana duit, apakah tujuan anda buat blog?

kalo yang ini saya xleh nak komen..coz blog saya ini memg blogshop..blog2 perniagaan..so,motif utama confirm duit kan:P


Apakah pengalaman manis dan pahit anda sepanjang berblogging?

mcam2 la pengalaman seorang peniaga on9 pon ade pahit gak tau..ramai yang order pah2 senyap2 g2 je..wani msg dan wani call xblas pon.angkat pon..kalo order selai ok lg..ni siap order 8 helai 2..mana wani xbengang..huhu..tension tol la..mcm2 lg la pengalaman 2..pnjang sngt nk crita kat sini:(
yang manis2 confirm time barang laku cust bayar 2 memg manis gler..yang 2 time dpat duit leh shopping kat blogger2 lain plak..heheeh..:D


Apakah etika yang perlu ada pada setiap blogger?

bagi wanie, etika yang perlu ada pada setiap blogger online ialah menjaga batas-batas bahasa didalam setiap ayat dan menceritkan produk mereka dengan jelas agar customer memahami keperluaan produk anda.cth wani tudung kena ade size,color,patern cmana.so,pling penting gambar kena jelas yer:P.kalo org tngok gmbar pon kabur2 pembeli pon xyakin tau nak bli


Berdasarkan pengalaman anda, bagaimanakah untuk membuatkan blog kita dikenali ramai?

untuk buat ia dikenali,kite kena sentiasa promote2 untuk org ramai..cth wani promote kat mana2 blogger yang terkenal,kedai on9 yang dah lama rmai cust,promote kat fb..mcm2 la..wani buka booth pon sbb nk promote kat org rmai jgak tentang blogshop wani..setiap weekend wani akan join mana2 bazar buka booth tau.


Kata-kata semangat untuk blogger lain?

kata2 smangat bagi saya untuk peniaga on9 harap jgan mudah berputus asa dngan sesetngah backup buyers tu yer..harap teruskan berniaga walaupon wani tahu peniaga on9 sekarang ibarat cendawan tumbuh.kalo dah rezki anda tidak akan kemana..rezeki allah dah tentukan untuk kite,..insyaallah.satu ari nanti kite akan berjjaya juga,.



0 comments: