1 Jam 1 Blogger : Wafiy

Nama blog dan url?

Nama blog saya Black and White means life.
Silakan blogger blogger budiman sekalian singgah dan jadi readers saya:P


Sejak bila anda buat blog ini?

Sejak tahun 2010, untuk suka suka, dan akhirnya aktif pada awal tahun 2011


Blog manakah menjadi rujukan anda semasa mula-mula membuat blog?



Apakah sumber/rujukan anda dalam menghasilkan entri?

Sumber rujukan yang paling ketara adalah otak sendiri yang berjaya mencetus idea tanpa henti (setakat ini)


Selain daripada kerana duit, apakah tujuan anda buat blog?

Saya belum pernah mengutip apa apa hasil melalui iklan:P Jadi tujuan saya blogging adalah untuk menjadi seorang yang menulis dengan identiti saya sendiri. Juga untuk mencari orang yang berminat membaca tulisan saya.


Apakah pengalaman manis dan pahit anda sepanjang berblogging?

Pengalaman manis, memenangi tempat kedua untuk pertandingan mereka cipta blog anjuran SKMM. Bila dapat readers, kira manis juga tuu.
Pengalaman pahit, tak ada siapa yang mahu ingat benda tuu:)


Apakah etika yang perlu ada pada setiap blogger?

hormat, rajin, tak jatuhkan blogger lain, sabar, tak perlu bersikap mengharap


Berdasarkan pengalaman anda, bagaimanakah untuk membuatkan blog kita dikenali ramai?

Belum ada pengalaman luas, dan masih mencari pengalaman, tapi pada pandangan saya yang picisan ni, blogger mesti update entri selalu, skill menulis mesti mantap, blog simple dan mudah untuk bacaan


Kata-kata semangat untuk blogger lain?

Blogger, selagi boleh melangkah untuk menulis di dalam blog anda, teruskan! Jangan putus harapan, akan ada readers sentiasa menunggu tulisan anda!


0 comments: