1 Jam 1 Blogger : hanisa sabrina

Nama blog dan url?

 nama blog saya  ialah .hanisa sabrina.  url pulak  >>  http://theuglyreality-hanisa.blogspot.com


Sejak bila anda buat blog ini?

saya mula sign up untuk join blogger pada februari 2009 . tapi baru tulis first entry pada februari 2010 


Blog manakah menjadi rujukan anda semasa mula-mula membuat blog?

blog abang saya 


Apakah sumber/rujukan anda dalam menghasilkan entri?

selalunya berdasarkan pengalaman dan pengetahuan diri sendiri . tapi ada jugak yang refer pada google .


Selain daripada kerana duit, apakah tujuan anda buat blog?

sebagai hobi . tempat untuk meluahkan apa sahaj yang saya fikirkan .


Apakah pengalaman manis dan pahit anda sepanjang berblogging?

pahit - tiada lagi . mungkin blog tak dapat sambutan dulu dulu dikira agak pahit kot . manis - Ben Ashaari pilih header blog saya . tiba tiba je followers menaik sampai 50+ orang dalam beberapa jam . traffik pulak menaik sampai 200+ .


Apakah etika yang perlu ada pada setiap blogger?

jangan cuba untuk ciplak entry orang lain . paling penting ,jangan harapkan atau memaksa orang untuk follow/comment kita sedangkan diri sendiri tak berbuat begitu .


 Berdasarkan pengalaman anda, bagaimanakah untuk membuatkan blog kita dikenali ramai?

rajin rajin berblogwalking and commnt. kadang kadang boleh sampai 100 orang sehari kalau rajin berblogwalking .tapi ingat , jangan paksa orang untuk follow kita .


Kata-kata semangat untuk blogger lain?
go bloggers ! :) blogwalking paling penting untuk kita tingkatkan traffik dan semakin matang dalam penulisan blog .



0 comments: