1 Jam 1 Blogger : Eyza Dyana

Nama blog dan url?
 
Nama blog saya Sweet Salt & Sour ..hehe... 3S gitu..huhu
URL saya....meh la klik sini... [ http://eyzadyana.blogspot.com/ ]


Sejak bila anda buat blog ini?

Saya baru je berjinak-jinak dalam dunia blogger nie...
Saya start wujudkan blog ni since 4 Januari 2011 yang lepas..
Boring pula asyik2 main Fb je..huhu

 
Blog manakah menjadi rujukan anda semasa mula-mula membuat blog?

Saya start bace blog Elia (Awek Khairul Fahmi Che Mat tu)....Hanis Zalikha punye blog pun saya suka baca.. Sebab ape tw?sebab Hanis tu student UiTM sama ngan saya..selalu nampak dye..cantikkkk....hehe


Apakah sumber/rujukan anda dalam menghasilkan entri?

Biasanya ape yang saya terfikir secara logik atau tak...hehe
Kalau tak pun saya blogwalking and tengok macam mana blogger2 femes update blog dowg..


Selain daripada kerana duit, apakah tujuan anda buat blog?

Nak cuba sesuatu yang baru...nak melatih diri mengarang..haha..!!
Actually niat sebenar nak jadikan blog nie macam diary harian saya la..tapi dah nama pun blog..so xde la secret2 nye..huhu


Apakah pengalaman manis dan pahit anda sepanjang berblogging?

Kenangan pahit belum ada rasanya...
Kenangan manis...saya da mula join contest blog!! fun pulak rasanya...
Contest pertama saya bertajuk My First Contest! ! Blog Pink Contest !!


Apakah etika yang perlu ada pada setiap blogger?

Tidak menulis / mengarang mengenai perkara - perkara yang tidak berfaedah dan melanggar etika blogger.
Menjadi diri sendiri dan tidak menciplak idea blogger lain... Yang penting cubalah jadi diri sendiri walaupun banyak kutukan yang diterima.. Menghormati orang / blogger lain


Berdasarkan pengalaman anda, bagaimanakah untuk membuatkan blog kita dikenali ramai?

Rajin2 ber"blogwalking" kat blog blogger lain..
Bila da blogwalking tu, jangan la lupa tinggalkan jejak..paling2 pun cakap la hye! saya singgah sini
Edit templete blog sebaik mungkin dan seunik yang boleh agak blogger yang singgah akan suka dan ingat rupa blog kite.. Dan sekaligus mungkin akan follow kita..hehe


Kata-kata semangat untuk blogger lain

Walaupun saya masih baru di sini,tapi saya x putus semangat tuk update selalu... Bagi saya, bilangan follower tidak penting..uppppssss..maksud saya bukan yang anda fikirkan tu... maksud saya, nak cari follower yang betul2 mengikuti kita bukan mudah..hah...nie maksud saya...jangan pulak kowg xnak follower saya lak..ngee...



1 comments:

Sweet Salt & Sour said...

thanx BPM sebab pilih sy utk segment nie ;)
Sorry late bg respon..ngee..