1 Jam 1 Blogger : cikayda


Nama blog dan url?
 
livelaughloveofaida, url blog http://livelaughloveofaida.blogspot.com/


Sejak bila anda buat blog ini?

Hurmm..mula menjinakkan diri dalam dunia blog pada bln Jun 2009.


Blog manakah menjadi rujukan anda semasa mula-mula membuat blog?

Blog kawan sekolah iaitu tyratyra(http://lifeoftyra.blogspot.com/).. suke sangat blog dy tyme tuh..sgt comel dan kemas


Apakah sumber/rujukan anda dalam menghasilkan entri?

Sumber rujukan??maksunya cm ne?? emm..saya menghasilkan entri dlm blog ni ikot kepala hotak sendiri.mengikot pengalaman sendiri. Senang kata blog ni pasal kehidopan saya sendiri laa.tiada kene mengena dengan diri orang laen.kalaw ade pown sikit2 je laa..huhuhu ^_^


Selain daripada kerana duit, apakah tujuan anda buat blog?

Kerana duit?? Heyy3!! Saya bukan mata duitan laa..saya berblog hanya kerana suka-suka..tok mengisi masa lapang jewkk..saya pown baru je taw pasal nuffnang tuh..baru jewk pasang nuff kt blog saya ni..ta smpi setahun pown..betol ke nuff tuh bole bagi kita duit??? Tujuan utama saya buat blog adalah untuk saya mengingati segala kenangan pahit manis kehidopan saya, dan juga blog ni nak dijadikan tempat saya mengumpulkan segala memori. Naty bila da tua bole la baca balik apa yang penah saya buat waktu muda2 dulu kan..kira mcm diari jugakk laa..  ^_^


Apakah pengalaman manis dan pahit anda sepanjang berblogging?

Pengalaman manis: mungkin time abg fizo omar gn abg nazim Othman baca blog saya ^_^ ohh…terharu gilerrr..
Pengalaman pahit: bila xde org komen entry saya..sedeyh kan?? 

 
Apakah etika yang perlu ada pada setiap blogger?

Saling menghormati antara satu sama dengan yg lain.baru la aman dunia blogging ni.


Berdasarkan pengalaman anda, bagaimanakah untuk membuatkan blog kita dikenali ramai?

Berdasarkan pengalaman saya, untuk membuatkan blog kita dikenali ramai kita seharusnya la rajin mempromosikan entry/blog di tempat2 yang sepatutnya..contohnya seperti group blogger tercinta,kaki blogger dan sebagainya..group tersebut ditubuhkan adalah untuk mengajak ramai blogger mengenali dunia blogging dgn lebih mendalam lagi.


Kata-kata semangat untuk blogger lain?

Jangan mudah putus asa! Mula2 berada dlm dunia blogging ni mmg la slow..lembab cikit nk cari follower..tp bila da howt jgn rasa bongkak and bangga diri plak k..ta baek tok kesihatan.naty org meluat plakk..



1 comments:

unknown girlz said...

hehe..setuju pesanan anda :D
yg last tu... "xde follower yg lama,xkan ada baru"
huhu~