1 Jam 1 Blogger : Rashid

Nama blog dan url?
My blog name semestinya BukanKosong.Why nama nih? Aku sendiri main hentam je actually ikut mood aku pada masa tu,tu yg main letak. Tp ada makna k…mood aku pada masa tu ngah sedih,ngh frust..maka aku wujudkan utk nyatakan luahan aku kat situ. Terus jadi blog yg ada makna untuk aku dan semestinyer bukan kosong,tidak kosong seperti hati aku.Chewaaah!!!



Sejak bila anda buat blog ini?

Seingatkan aku adalah dalam bulan June 2010 ,awal bulan gitu. Lupa plak tarikh dia.


Blog manakah menjadi rujukan anda semasa mula-mula membuat blog?

Aku cuma ingat nama dia Alex, diala masa tu memperkenalkan dunia blog nih kat aku. Mostly blog diala jadi rujukkan.Maaf aku terhilang link dia sebab blog pertama sebelum nih aku delete atas sebab-sebab tertentu.


Apakah sumber/rujukan anda dalam menghasilkan entri?

Sumber rujukan? Actually pelbagai…sebelum aku tulis entry blog aku selalunya jalan jalan dulu baca entry owg lain yg ada dlm bloglist aku untuk cari mood dan idea(tp tak copy paste diaowg nyer tau). Then yg lain hati aku dan pe yg berlaku surrounding aku yg akan jadi sumber cerita.


Selain daripada kerana duit, apakah tujuan anda buat blog?

Sebelum tu nak bagitau aku berblog bukan kerana duit, hanya sekadar medium coretan cerita aku dan luah rasa hati.Lama-lama selepas itu aku mula tukar format jadi pelbagai dan mula share macam-macam.


Apakah pengalaman manis dan pahit anda sepanjang berblogging?

Baru setahun berblog dan tak femes lak tu maka pahit manis tiada sangat. Namun paling syok bila follower dah mula ramai dari seorang ke ratus dan dah start mula ada yg sudi letak komen utk setiap entry.Happpy sgt…


Apakah etika yang perlu ada pada setiap blogger?

Jujur dan bukan gunakan medium berblog untuk ambik kesempatan terhadap blogger lain.


Berdasarkan pengalaman anda, bagaimanakah untuk membuatkan blog kita dikenali ramai?

Rajin tegur blogger lain dengan komen entry dan tinggal jejak. Then rajinkan diri utk pin blog.Selalunya aku pin kat Gengblogger dan Story anda.


Kata-kata semangat untuk blogger lain?

Just be urself, specially bila tulis entry dan mencorakkan blog anda. Biar ada identity sendiri. Jangan cepat melatah bila ada komen yg tak best dan jgn pernah putus asa dlm berblog. Berblog untuk kepuasan dan bukan mengambil kesempatan dan melagakan owg lain.


Anda mempunyai blog lain? Nyatakan kalau ada. 
Dulu ada,kini xde dah…sebab malas nak entry byk blog.Fokus pada yg satu nih sudehh!!!



3 comments:

Cahaya Kewangianku said...

http://astoryisaboutyouandme.blogspot.com/

bukankosong said...

thnks Admin for the promo...keep in touch...

Woofer Storm said...

terjah blog dia..gotchaaaa