1 Jam 1 Blogger : Nazrul Ashraff

Nama blog dan url?



Sejak bila anda buat blog ini?

hemm.. mula buat belog masa tahun 2009. masa tu baru tingkatan 4.


Blog manakah menjadi rujukan anda semasa mula-mula membuat blog?

hee, no doubt la, of course belog Ben Ashaari.


Apakah sumber/rujukan anda dalam menghasilkan entri?

huh? lost in space kejap. sumber rujukan? wiii. selalunya buat entry ikut kepala otak je and selalunya entry mengenai my life. so, sumber rujukan tu err. boleh la kata datang daripada otak terchenta. ha-ha. boleh terima ke jawapan macam gi-ni? paper je la.


Selain daripada kerana duit, apakah tujuan anda buat blog?

ha-ha. nak gelak kejap. aku takde nuffnang pong kat dalam aku punya belog. masa mula2 aku buat belog, aku sebenarnya nak post all my novel and cerpen yang dah berabuk kat dalam lappy sis aku tu. daripada terperap lebih elok aku post segala-galanya kat dalam belog terchenta. and taddaaa. ada jugak yang suka baca aku punya cerpen and novel. haha. kira worth la jugak aku buat belog ni. ngeh3x.


Apakah pengalaman manis dan pahit anda sepanjang berblogging?

pengalaman manis : bila Ben Ashaari komen entry aku. pewiitt..terus guling2 aku kat situ. ha-ha.

pengalaman pahit : bila takde orang komen. sadiskan?


Apakah etika yang perlu ada pada setiap blogger?

mula-mula, jangan la pelik sangat. ye la, newbie always amalkan benda alah ni. 'i follow u and u follow me back k.' k, baldi please!! ha-ha. it's very disgusting and sumpah rasa nak muntah sampai tak cukup baldi. and lagi la sadis bila ada orang tulis kat shoutbox macam gi-ni. 'dah follow awak, follow saya balik ye' sah2 aku tak jenguk belog kau!

so, apa yang aku cuba sampaikan di sini. jangan la jadi material sangat. maksud aku. kalau banyak sangat follower pong, tapi kalau yang komen pun haram jadah, baik tak payah kan?


Berdasarkan pengalaman anda, bagaimanakah untuk membuatkan blog kita dikenali ramai?

wii. nak jadi terkenal huh? aku pun takde la terkenal sangat. ecece, follower tak sampai 300 pun lagi *malunya* nak jadi terkenal, kena la rajin promosi entry and join segmen2 macam gi-ni. bagus naaa.


Kata-kata semangat untuk blogger lain?

emm, of course kau orang jangan mengalah. hari2 kena la buat banyak entry. paling kurang pun 3. kalau lagi banyak. lagi la bagus. :))


Anda mempunyai blog lain? Nyatakan kalau ada.

yap.a ku ada belog lain. aku ada mention kat atas yang aku ada post novel and cerpen right? well, semuanya tu aku dah pindahkan kat belog kedua. belum pindahkan semua la. aku baru buat belog kedua, awal bulan 2.




2 comments:

Woofer Storm said...

gegar blog dia..eheee jom^^

atEhmIes said...

betul...jom gegar semua blog yg disenaraikan...

**ternanti-nanti bila blog sendiri akan dipaparkan ;) **