1 Jam 1 Blogger : Fariq

Nama blog dan url?

Nama Blog Fariqscorpio Dot Com - url - http://www.fariqscorpio.com/


Sejak bila anda buat blog ini?

blog tu wujud 20/3//2010


Blog manakah menjadi rujukan anda semasa mula-mula membuat blog?

masa start blogging dulu takde rujuk mana2 blog. sebab memula dulu tak berapa nak aktif sangat. mula aktif blogging masa akhir bulan 10. dan pada tengah bulan 11 menjadikan blog jejaka terhangat sebagai rujukan.


Apakah sumber/rujukan anda dalam menghasilkan entri?

kebanyakan dari entri adalah dari pengalaman sendiri, rakan2 dan juga kenalan di dalam blog, kadang2 dengar lagu pun boleh dapat ilham, kehkeh


Selain daripada kerana duit, apakah tujuan anda buat blog?

Tujuan asal blogging adalah untuk share cerita/pengalaman sendiri kepada orang lain.


Apakah pengalaman manis dan pahit anda sepanjang berblogging?

 yang manis semestinya jumpa ramai kawan baru dan dapat join gathering. yang pahit takde lagi kot..


Apakah etika yang perlu ada pada setiap blogger?

bagi saya, untuk menjadi seorang blogger, mestilah mempunyai semangat yang tinggi, perlu sentiasa majukan diri. jangan menghentam sesuka hati, hasilkan entri2 yang berguna/berinformasi untuk pembaca.


Berdasarkan pengalaman anda, bagaimanakah untuk membuatkan blog kita dikenali ramai?

Hasilkan entri2 yang berguna, berinformasi dan juga unik..


Kata-kata semangat untuk blogger lain?

Teruskan blogging sampai bila2, dan jangan patah semangat walau badai mendatang.. kehkeh.. :p


4 comments:

diana said...

wah..
ringkas2 je jawap nye..
ringkas dan padat..
(ayat kipas tetap kena ada kan??)

Fariq said...

eh.. dah ade.. wakakaka.. biar ringkas asal selamat kak.. wakakaka..

Cikgu ct said...

cayalah FS...Tahniah
ringkas dan padat sekali

momoi mee said...

wow,,